VIHDIN KUVATAIDEKOULUN KEVÄTNÄYTTELYN avajaiset Galleria Pictorissa la 20.4. klo 14 -16. Tervetuloa!

Aurinkoinen kevään merkki on joka vuotinen Vihdin kuvataidekoulun kevätnäyttely Galleria Pictorissa. Kuvataidekoulun lukuvuosi on päättymässä ja kevätnäyttely tuo jälleen yleisön nähtäville katsauksen kuvisoppilaiden tuoreisiin teoksiin.

Vihdin kuvataidekoulun kevätnäyttely Villiniitty ja asfalttiviidakko kutsuu tutkimaan, miltä ympäristömme näyttää lasten ja nuorten silmin. Näyttelyn teemassa yhdistyy vuonna luonto ja urbaani ympäristö. Kevätnäyttelyn nimiteos on kuvislaisten yhteinen keraaminen kukkaketo, johon jokainen koulun oppilas on muovaillut savesta oman uniikin kukan. Kuvataidekoulun lukuvuositeema Urbaani luonto on johdattanut kuvislaiset tutkimaan erityisesti luonnon ja rakennetun ympäristön välistä vuorovaikutusta kuvataiteen välinein.

Kevätnäyttelyssä on esillä teoksia kuvataidekoulun noin 300 oppilaalta. Nuorimmat taiteilijat näyttelyssä ovat 4-vuotiaita ja vanhimmat nuoria aikuisia. Lisäksi esillä on keväällä valmistuvia lopputöitä sekä erityisryhmille suunnatun Kokeilevan työpajan teoksia.

Näyttelyn avajaiset ovat lauantaina 20.4.2024 klo 14–16. Näyttelyn avaa Vihdin Hyvinvointilautakunnan puheenjohtaja Tiina Noro. Lämpimästi tervetuloa!

Galleria Pictor, Karhumäenpolku 5, 03100 Nummela
Avoinna: torstaina ja perjantaina 12.00–16.00 ja lauantaina 10.00–15.00. Näyttelyaika 20.4.-11.5.